Louisehjemmet Vesterled

Fremtidens friplejehjem i Brøndby

I det attraktive kvarter Vesterled i Brøndbyvester opføres Louisehjemmet Vesterled. Et visionært friplejehjem, der forener moderne boligformer med høj social bæredygtighed. Projektet omfatter 104 moderne plejeboliger og er tegnet af Nord Arkitekter og WSP. Der er en ambitionen om at opnå en DGNB Guld-certificering. Byggeriet er designet med fokus på tryghed, biodiversitet og rige muligheder for fællesskab i de integrerede gårdhaver og fællesarealer. Det forventes indflytningsklart i slutningen af 2027,

Projektet realiseres gennem et tæt samarbejde mellem stærke aktører. PensionDanmark er bygherre og investor, mens Diakonissestiftelsen som operatør skal stå for den daglige drift af plejehjemmet ud fra deres værdibaserede tilgang til pleje og omsorg.

En central rolle i projektets tekniske realisering varetages af Cubic Group, der fungerer som bygherrerådgiver. Dette sker som en del af en rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand med PensionDanmark. Gennem dette tætte partnerskab sikrer Cubic Group, at projektet styres sikkert gennem alle faser fra projektering til aflevering, med fokus på kvalitetssikring, processtyring og overholdelse af de høje tekniske standarder, der kendetegner PensionDanmarks byggerier.

Illustrationer: NORD Architects

Bygherre:
PensionDanmark
Entrepriseform:
Totalentreprise
Omfang:
Totalt byggeri 9.244 m²
Team:
NORD Architects, WSP